WIARYGODNY STANDARD
Podejście procesowe
Historia
Słownik badań
![](https://www.pkjpa.pl/wp-content/uploads/2023/06/pikto_f2f2.png)
F2F (PAPI/CAPI)
Face to Face – badania, w których wywiady przeprowadzane osobiście przez ankietera z użyciem kwestionariusza papierowego (PAPI), lub ze wspomaganiem komputerowym (CAPI).
![](https://www.pkjpa.pl/wp-content/uploads/2023/06/pikto_cati2.png)
CATI
Computer Assisted Telephone Interviews - badania, w których wywiady telefoniczne prowadzone są przez ankietera z centrum telefonicznego (CATI) lub innego zaadaptowanego miejsca, w tym cati@home
![](https://www.pkjpa.pl/wp-content/uploads/2023/06/pikto_saq2.png)
SAQ
Self Assessment Questionnaire - badania w których ankiety wypełniane są samodzielnie przez respondentów, w których narzędzie badawcze (kwestionariusz) dostępne jest offline.
![](https://www.pkjpa.pl/wp-content/uploads/2023/06/pikto_qual2.png)
QUAL
Qualitative research - badania jakościowe to rodzaj badań eksploracyjnych, których celem jest identyfikacja i pogłębiona analiza motywów i schematów działania. Badania te realizowane są na małych próbach, które nie dają podstaw do wnioskowania statystycznego.
![](https://www.pkjpa.pl/wp-content/uploads/2023/06/pikto_ret2.png)
RA
Retail Audit - badania polegające na zbieraniu danych z punktów sprzedaży detalicznej
![](https://www.pkjpa.pl/wp-content/uploads/2023/06/pikto_ms2.png)
MS
Mystery Shopping - badania (tzw. „tajemniczy klient”), które umożliwia obiektywną ocenę poziomu jakości świadczonych usług, wskazując jednocześnie płaszczyzny funkcjonowania punktu sprzedaży produktów i usług wymagające poprawy
![](https://www.pkjpa.pl/wp-content/uploads/2023/06/pikto_cawi2.png)
CAWI
Computer Assisted Web Interview - Ogólnie badania realizowane za pośrednictwem Internetu, w których narzędzie badawcze (kwestionariusz) dostępne jest online dla respondentów, bez pośrednictwa ankietera czy badacza (w tym badania na panelach internetowych)
![](https://www.pkjpa.pl/wp-content/uploads/2023/06/pikto_panel2.png)
Panel CAWI
Online Research Panel - zarządzanie internetowym panelem badawczym, zapewniającym przeprowadzanie badań ilościowych na reprezentatywnej grupie panelistów.